123. Nu ska vi se

Hejsan, ser att ni är några som trots allt besöks min blogg under mina totalt oaktiva dagar, tackar så mycket för att ni inte glömt mig.
Nu har jag lite tyid att skriva då jag är "ledig" i morgon. Ledig innebär alltså egen studie tid vilket tar tid det också.

Skolan går bra och ser verkligen fram emot dessa tre åren som jag har framför mig, men det kommer säkert bli väldigt tufft också.
Vi har fått grupper att arbeta i så kallade basgrupper och jag tycker det känns riktigt bra även om vi för några dagar sedan aldrg hade träffats.





Här är en låt om det meningsfulla livet: xD

När du går på stadens gator kan det kännas trist
när vuxna barn och gamla hytter med sin näve, visst.
Du gör så gott du kan men möts ändå utav förakt,
men upp med hakan, lyssna nu på vad som skall bli sagt:

Trots en loska i ditt nylle har du ej din stolthet mist,

försök att se det fina, i att kallas antikrist!

Fågelskit, skoskav, hepatit, inkassokrav,

anfall, fultjack, framfall, hjärtattack

Dina lakan dom känns våta, osar lätt utav urin

alla glödlampor har gått så du kan inte se nånting
Din kyl är en portal till en ny outforskad värld,
men du orkar aldrig öppna för du är så svag å tärd

Men avundas nu ej den som tycks va bekymmersfri

Låt inte deras muntra skratt få fylla dig med sorg
Alla är vi vinnare i livets lotteri
i annat fall så hoppas vi på bättre lycka nästa gång

Ditt hem är en kompost med fyra osynliga väggar kring.

där du tappert stegar runt, iklädd endast hatt och string.

Magsår, fotsvamp, könshår, vuxendamp,

vaxpropp, kaffesump, slak snopp, penispump

Dygd, moral och plikt är små mysterier för dig

du kör ett eget race, är i en underklass för sig.
Men ändå är du körd i botten av allt stret och slit
och allting slutar med att du själv sitter i din egna skit

Nej avundas nu ej den som tycks va bekymmersfri

Låt inte deras muntra skratt förändra något alls
För vi är alla råvaror i livets slakteri
Där ett skott i pannan friar oss från knivens egg emot vår hals

Med tiden blir det värre, själens lågor falnar succesivt

Ty elden brinner genom att förtära det som ger den liv

Dårhus, fattiglapp, flatlus, handikapp,

slem och fukt, stjärtsmör, röklukt, hjärntumör





Kommentarer
Postat av: Frixxie

Jamen tja hur äre med dig, kul att du förösker hinna med att uppdatera :)

2010-09-08 @ 19:37:08
URL: http://fredriksvensson.blogg.se/
Postat av: Anna

Haha ja det är gött :)

Puss på älskling<3

2010-09-08 @ 19:46:12
URL: http://aannabelle.blogg.se/
Postat av: Anna Katana

Tack (:



Jo det finns billiga kaffebryggare men jag får nog ändå vänta tills nästa lön eftersom jag åkte på att betala två hyror nu. Lite surt! Skulle ju egentligen flyttat in i ett rum den 1 sep men så fick jag lägenhet och det är 3 månaders uppsägning på rummet.

Nu håller jag tummarna för att han ska hitta en annan som flyttar in snabbt så jag slipper betala två hyror igen.

2010-09-09 @ 11:21:22
URL: http://annakatana.devote.se
Postat av: MATILDA

har du haft en bra dag ? :D

2010-09-09 @ 17:23:53
URL: http://lbm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0